Annons:
Etikettaktiviteter
Läst 982 ggr
dorismatte
2/12/14, 12:38 PM

Fjällvandring

Är det någon som har fjällvandrat med sin dvärgpinscher? :) Vi tänkte börja träna Doris snart för att kunna följa med på en helg i sommar!

Alla tips på träning inför vandringen samt vad man borde ha med sig tas tacksamt emot!

Annons:
Anna-Helga
2/14/14, 10:00 AM
#1

Åh det låter spännande! Kommer väl en artikel sen hoppas jag!

dorismatte
2/14/14, 10:18 AM
#2

Ja, det vore ju inte helt omöjligt! ;)

dorismatte
4/30/14, 10:37 AM
#3

Puffar lite i tråden för att se om någon har tips och idéer :) Nu börjar det närma sig sommaren och Doris första fjällvandring. Planen är att vi ska börja med en dagstur och en övernattning, vi kommer alltså inte gå så långt. Förhoppningen är att det i alla fall blir 2-3 st under sommaren och att vi kan avsluta en av vandringarna med flera nätter. :)

Frågan är om vi ska köpa en klövjeväska så hon kan hjälpa att bära lite (för hennes egen skull), exempelvis hennes vind- och regnjacka, extra koppel osv? Eller är det bättre att börja utan väska? :)

Sarah-S
5/1/14, 6:37 AM
#4

Min uppfattning är att en pinne i bra kondition, som är van vid skogspromenader och andra längre turer och kanske cykelmotionering, inte behöver förberedas inför en vandring.

Däremot skulle jag inte lägga på extra belastning i form av klövjeväska för första gången på vandringen utan isf vänja hunden vid det innan

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

dorismatte
5/1/14, 9:03 AM
#5

Tack! Du bekräftade mina tankar med både förberedelser och väska. Det enda vi gör i nuläget är längre skogspromenader både löst och i koppel och hon kan vara med i flera timmar utan att bli trött :)

Det ska bli så spännande och se vad hon tycker om fjällen!

Tack för dina tankar :)

Upp till toppen
Annons: