Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1096 ggr
Gasoline
11/14/13, 7:55 PM

Bortskavd päls?

Skaver era pinschrar bort päls, tex i armhålorna? Hur hanterar och behandlar ni i sådant fall detta?

Annons:
Camalis
11/15/13, 3:38 PM
#1

Mina skaver inte bort päls i armhålorna. De har lite mindre päls precis i armhålorna.

MikaTela
11/16/13, 9:33 PM
#2

Qiwi får bogskav precis som hästar. Har inte lyckats lista ut varför redigt då hennes täcken är mjuka och fina utan konstiga kanter, testat både ställa in täckena samt ställa ut dom.

Gammel hunden har inga som helst tendens till skav och han har ett exakt likadant täcke som Qiwi.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Qmab
12/17/13, 5:44 PM
#3

Jag har tyvärr inget svar till ts,

#2 men apropå bogskav så fick Vincent oxå bogskav på ena bogen (alltså inte liksidigt) för ca tre år sedan, utan att ha haft det förut. Hästar som får bogskav som är mer/mindre på en bog har oftast en låsning, är sned eller har några andra fysiska problem. Så med det utgångsläget körde jag massage och stretchövningar (ungefär samma som på häst, men något mer anpassat för hund) fick jag det att försvinna och han har inte haft problemet igen. *peppar, peppar*

Gasoline
12/17/13, 6:15 PM
#4

#1 möjligen, men ibland är det mer och ibland mindre och Into endast i armhålorna. Vitaminer har testats, men utan resultat. Fråga mig dock inte vad det var för vitaminer, för det är inte min hund.

annloden@gmail.com
12/18/13, 10:01 AM
#5

Gabbe skaver bort både i armhålorna samt på bogen, jag försöker variera mellan olika selen och täcken som skaver olika.

Sarah-S
12/18/13, 6:41 PM
#6

Min tjej har extremt lite päls i armhålorna, på undersidan av bröstkorgen, mage och insida lår. Hon får färskfoder med extra fiskolja och Standardt Päls B-VITA

Ser ingen skillnad under vintern när vi använder täcke

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Annons:
Upp till toppen
Annons: