Annons:
Etikettuppfostran-träning
Läst 960 ggr
Shanghai
2013-07-10 01:11

Funderar på kattköp

Hej!

Vi funderar på att köpa kattunge/ar, men vet inte hur Betty hade reagerat då hon inte är så van vid katter och inte gillar utekatter som vi träffar på. Så jag undrar om ni har några tips på hur jag kan vänja henne vid dom? Kattungarna är ca 6 veckor gamla, dom är "hittekatter" så dom vet inte exakt hur gamla dom är, vi känner dom som har kattungarna nu och dom har gått med på att träna Betty med katterna:)

Så tar tacksamt emot tips!

Tack och hej

//Josefin, Jakob och Betty!

Annons:
Crazzysazza
2013-07-14 16:45
#1

Har tyvärr inga råd men vill lägg en tass i tråden då jag funderar på det samma

Sarah-S
2013-07-15 15:36
#2

Jag tycker inte att man tränar så unga katter med en ickekattvan hund
Tänk om hon biter dem?

Då är det bättre att du tränar med en hundvan vuxen katt, och sen använder du lydnad för att styra upp din hund tillsammans med kattungen senare när den kommit hem om hon vill jaga,vakta eller leka med den. Att göra så med en annan familjemedlem kan man lära hunden är förbjudet.

Mina hundar behandlar våra egna katter som familjemedlemmar men ogillar katter vi möter utomhus men jagar dem ju inte eftersom man inte får.
Hemma hos vänner fungerar min pinne alldeles utmärkt med deras katter eftersom hon inte tycker de är speciellt intressanta när jag talar om att hon ska låta dem vara ifred.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: