Annons:
Etikettuppfostran-träning
Läst 1298 ggr
Crazzysazza
6/20/13, 7:47 PM

Apporterar era dp´s?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder apporterar era dvärgpinschrar?

Eller iaf tycker om att bära saker i munnen?

Kakan skulle aldrig bära något i munnen så länge det inte smakar gott, Myran bär men det är endast ben eller tennisboll/frisbee.

Nixen bär allt helst strumpor det är det bästa som finns ;)

När Dexter fanns i livet så bar han inget i början och vi tränade och jobbade och det sista året så bar han och apporterade Bollar och Aport bocken.

Så jag undrar anser ni att våran ras är kinkiga på att bära saker i munnen eller är det bara vissa individer?

*På bilden ser ni Myran som solar och Nixen som har hittat en strumpa (det bästa som finns) :)

Annons:
Camalis
6/20/13, 10:02 PM
#1

Min Zlatan har sedan valp burit det mesta som han funnit ute vantar, skor, halsduk, pinnar, pappers tussar, klövar, ben mm

MikaTela
6/20/13, 10:09 PM
#2

Min gammel hund Nisse tränade jag in att bära för ca 1½ år sen, innan dess totalvägrade han. Nu bär han det mesta och hämtar det mesta jag ber om, vilket lata matte såklart utnyttjar och skyller på hundträning hihi :p

Enda gången Nisse kan gå lös är när han bär runt på sitt eget flexikoppel, annars sticker han som ett jehu.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

skrabbe
6/21/13, 8:02 AM
#3

Ja, Pingu bär det mesta. Han bär gärna en pinne eller andra fynd han hittar ute :) Konstigaste saken han försökt rapportera var en äggkartong fylld med ägg som han själv tänkte packa upp ur påsen när jag hade handlat…

skrabbe
6/21/13, 8:03 AM
#4

*apportera ska det stå såklart

Crazzysazza
6/25/13, 9:39 AM
#5

1# Det låter precis som min Nixen :)

Crazzysazza
6/25/13, 9:41 AM
#6

2# Oj bär han på sitt eget flexi är inte det hyfsat stort och i plast? Dexter fick jag aldrig att bära hårdplast eller andra obehagliga föremål men bollar, pinnar, apportbocken gick bra

Annons:
Crazzysazza
6/25/13, 9:42 AM
#7

#3 Oj ägg kartong fylld med ägg de är ju stora och tunga. Och sköra.. Du han med och se det innan han fick tag i den? Annars kan det ju sluta med en riktig äggröra ;)

MikaTela
6/25/13, 9:13 PM
#8

#6 Jao fast mitt flexi är lite gummerat i handtaget. Dock bär han även sina metallskålar om jag ber honom. 

Så sent som igår hjälpte han min kompis att hämta en klumpig vattenskål och en mopp under hennes veranda. :p

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Crazzysazza
6/25/13, 9:53 PM
#9

#8 oj jäklar kan du inte filma han när han bär något stort klumpigt föremål och nå obehagligt som sin skål skulle vara häftigt att se :)

MikaTela
6/27/13, 9:41 PM
#10

#9 visst kan jag göra det bara jag kommer ihåg det. :p hihi.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: