Annons:
Etikettavel-uppfödning
Läst 1473 ggr
Crazzysazza
2013-01-22 11:23

Spara 2 valpar ur kull?

Har ni sparat 2 valpar ur en kull? Kanske sättit båda på foder eller behållit en eller båda hemma.

Varför gjorde ni det?

Var det några för eller nackdelar med det valet?

Jag undrar för jag har en kull hemma nu och ena tiken ska stanna hemma men jag är bra sugen på att antingen ha kvar han hemma eller sätta han på halvfoder då han ser ut att bli ruggigt snygg.

Annons:
Anna-Helga
2013-01-22 11:27
#1

Jag fick ju fyra pojkar och sätter en av dem på halvfoder, för han är otroligt lik sin far och har allt jag önskar hos en DP! :) Han skulle kunna få bo kvar, men jag tycker det är roddigt att ha både hanar och tikar hemma. Vi har ju småbarn och jobb och så också, så det känns som att det är bra om man hgör det lite enkelt för sig! Flört Men han ska ställas ut och göra alla tester som krävs inför avel samt mentalbeskrivas så får vi se om det duger att använda honom i framtiden. Men det är lite sårbart med bara en egentligen, men jag kan ju å andra sidan kanske få köpa en parning av mina valpköpare i framtiden om det skulle vara så! Skrattande

Det var lite osammanhängande tankar från mig! Hehe!

Crazzysazza
2013-01-22 11:31
#2

Jag har funderat på det att sälja han helt men att kolla om det går att köpa en parning senare. Men de kanske inte vill para han eller de kanske kastrerar han. Men samtidigt om jag inte kan låna han så har jag ju systern. De har ju ändå samma gener. men de är inte lika varann han är pappa kopia och hon är mer mamma kopia.

Anna-Helga
2013-01-22 11:34
#3

Ja du, det är klurigt… Glad Sen vet man ju inte hur de utvecklas heller, det kan ju bära iväg åt vilket håll som helst, man har egentligen ingen aning! För dagen är Boris så långbent och ful så jag blir full i skratt när jag tittar på honom! Haha! Men jag hoppas han växer ikapp sig! Eller så blir han som en älg i kroppen! Haha!

Crazzysazza
2013-01-22 11:39
#4

Ja precis. Aragon har ju ganska lång rygg och är ganska långbent men han har ett så snyggt huvud. Tycker det är tråkigt att tikarna inte kan ha samma huvuden som hanarna då jag tycker hanarnas huvuden är snyggare än tikarna.

Anna-Helga
2013-01-22 11:41
#5

Ja, det är ju lite olika vad man har för tycke och smak också och vad domarna gillar… Boris ser lite ut som en Dobermann man tvättat i 90 grader och det gillar jag, att han ser stor ut fast han är liten! Glad

Crazzysazza
2013-01-22 11:45
#6

Precis och det är den stilen jag vill ha på dom men tikarna får alltid ett mer rundare huvud än hanarna :(

Annons:
Anna-Helga
2013-01-22 11:46
#7

Haha du gillar tikar bättre kanske? Flört

Crazzysazza
2013-01-22 11:48
#8

Nej nu missförstog du nog mig jag gillar hanar bättre för deras snygga huvuden. Men tikarna är lättare att ha och göra med inte lika hormon stinna.

Därför har jag bara tikar hemma och så mina 2 kastrerade hanar

Anna-Helga
2013-01-22 11:50
#9

Nej jag förstod, skojade lite bara!

Upp till toppen
Annons: