Dvärgpinscher iFokus

Dvärgpinscher

Etikett: övrigt
Läst 3638 ggr
DinJejja
5

Kläder/täcken till era hundar

Använder ni kläder till era dp:s?

Vart köper ni era kläder till era hundar?

Har ni svårt att hitta kläder/täcken som sitter bra? :)

DinJejja
0

Jag använder kläder till min kille. Han är inte jätteförtjust men bryr sig inte när man väll fått på han kläderna :)

Jag använder det ändast för att han inte ska frysa, inte för att han ska vara fin eller för det är roligt.

Dock har jag lite svårt att hitta rätt storlek till honom. Han är lite högre och smalare än vad dom normalt är så har haft jättesvårt med ett bra vintertäcke. 
Men hurttas nya storlekar är perfekta för honom. :) I dom gammla täckena hade han st. 33 och då var dom lite korta men bra runt bröstet, storleken större var lagom lång men aldeles för stor runt bröstet. I deras nya storlekar har han "bara" st. 30 och den är lagom lång och lagom runt bröstet. :)

Hade ett BoT täcke förra vintern men det satt inte heller riktigt bra, så är superglad att Hurtta gjorde nya storlekar! :)

Jag har köpt både på internet och i butik. Upplever det som lite billigare på nätet men kruxet är ju det där med och veta vilken storlek som passar. :)

Anna-Helga
1

Jag har både stickat och termo och allt möjligt, blir lite köpgalen i djuraffären ibland! Haha! :-)

Crazzysazza
2

Jag har Theo vinteroveraller. stickad tröja från öb, regn täcke från ullared. och så mina egen sydda fleece täcken som både jag och hundarna gillar bäst.

Har även ett hurrta värme täcke. och et BoT.

MikaTela
2

Jag använder täcken och tröjor. Har även en overall men den är inte populär. :p

Jag har främst Puppia kläder då dom passar bra på min pojk. Men är även sugen på ett par Hurrta täcken. Sen har jag ett reflextäcke från Harbo och ett Back on track nättäcke.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

MikaTela
1

Kom på att jag även har en hurtta regnoverall till Nisse.

Sen hade Qiwi en fleeceoverall när hon var valp, vilken tyvärr har växt ur så jag får köpa ny på ebay till nästa vinter! :p

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

annloden@gmail.com
0

Gabbe har ett Hurtta regntäcke och värmetäcke i stl 33 samt 2 stickade tröjor att ha på sig kyliga kvällar, dem ena är svart med vita döskallar från ÖB och den andra är en blårutig med polokrage( present ), Klä på går bra, att klä av tycker inte Gabbe om.

Lantz91
0

Vi har regn/vindtäcke på våren-höst och sedan har vi Hurtta vintertäcke för kalla vinterdagar.