Dvärgpinscher iFokus

Dvärgpinscher

Etikettaktiviteter
Läst 1549 ggr
Anna-Helga
1

Aktiviteter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kan man hitta på med sin pinne? Det är en så aktiv ras och det är svårt (omöjligt) att trötta ut sin hund med enbart promenader. Vad gör du med din hund?

Crazzysazza
1

Vi tränar och tävlar i Agility och freestyle med mina vill köra viltspår med någon av tjejerna men måste bestämma vilken först. Den ena är det mer jakt i och tvekar inte att dra efter vilt medans den andra inte bryr sig. Vilken skulle ni välja?

Anna-Helga
0

Jag kan inget om viltspår, så jag kan inte uttala mig om det! Skrattande

maravilla
1

Vi är bedrövligt dåliga på att göra någon "riktig" aktivitet. Det enda vi gör mycket av är att träna drag. Med skidor eller spark på vintern och en kickbike på våren, sommaren och hösten. Inte så typisk pinneaktivitet men framför allt Lipton 3år älskar det, Lilo 1.3 år har precis börjat och är inte riktigt lika entusiastisk ännu men är jätteduktig. Gamla farbrorn på 10.7 år springer lös efter når det år möjligt. Annars är det lite aktiveringsleksaker, godissök och sånt för husfridens skull :-)

DinJejja
1

Vi har gått på agilitykurs och i höstas gick vi på rallylydnad vilket vi ska fortsätta med i vår. Vi gick även en massage kurs sent i höstas. Mycket uppskattat :)

Har även funderat på att prova viltspår med Alf. Skulle vara roligt och jag tror han skulle tycka om det :)

Nu till vardags så leker vi lite inomhus, gömmer godis och lite hjärngympa. Så får han följa med till stallet varje dag och springa av sig. Har han tur finns hundkompisen Dojs(border collie) där med. :)

skrabbe
1

Jag tränar bruks med min, specialgrenen jag valt är personsök. Förhoppningen är att kunna starta apellklass inom ett år :) Lite rallylydnad tränar vi också på skoj.

Anna-Helga
0

Härlig läsning! :-)