Sy eget värmetäcke
Hej! Jag har haft lite problem att hitta ett täcke som sitter bra på Doris. Antingen är den minsta storleken för stor eller så sitter den skevt (ex. för tight i bröstet och för löst vid magen). Tänkte därför sy en själv och behöver tips på modeller som ni och era DPs har trivts bäst med. Heloverall? Endast över bröst och rygg? Vilket passar bäst för en energisk, men lite frusen, dvärgpinscher?
Vi bor i Luleå och nu börjar minusgraderna vara lite jobbiga om man ska gå längre promenader, verkar det som.

När det inte är mer än max 10 minus ute så brukar mina ha stickad tröja. Sen blir det hurttas värme täcke och en omsydd body. När det börjar röra sig vid 20 minus då fryser tassarna och då blir det theos vinter overall. Den bästa på marknaden om man frågar mig väldigt värmande.
Okej! Kollade in Theo's vinteroveraller och tycker att de ser riktigt varma ut! I alla fall ett jättebra tips inför de riktigt kalla vinterkvällarna och när man ska ut och leka i snön. Verkar finnas i Doris storlek om jag har mätt henne rätt. Tack! :)
Lägg ut bild på hur det blev sen! :)
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Hur rör de sig i Theos vinteroverall? Min har en flecceoverall, men den är ju stretchig. Jag tänker att nylontyget i Theos vinteroverall är lite för stelt?
En Ruhbjörn med krut under tassarna
www.ruhbjornen.wordpress.com

Jag tycker det funkar bra mina gillar inte och är inte vana med att ha overall så de få dagar de behöver overallen så blir det lite stel gång för att de inte är ana men om jag har overallen p dom och år ut och leker då springer dom på som vanligt.
Jag började med att test-sy ett enkelt täcke, mer för höst och vår än vinter. Det sitter bra på Doris, fastän jag kan se något enstaka fel jag gjort. Det är i fleece och Doris verkar tycka att det är skönare med ett som sitter bra!
Har suttit ett tag och försökt rita mönster till en overall, men det är svårt när man inte har så hög kunskap. Det viktigaste är att det sitter bra och värmer. Hur det sen ser ut är en annan femma. :P uppdaterar hur det går sen, troligtvis blir overallen klar lagom till våren kommer… haha!
Ingen bra bild på Doris, men man ser principen på täcket. Tog den med min dåliga mobilkamera :)
Det ser ju toppen ut!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua