Annons:
Etikettdin-dp
Läst 858 ggr
mysan82
3/2/14, 10:10 AM

10 månaders dvärgpinscher med omättlig energi

Hej! Ny här på forumet. Men har en liten fråga. Hur lyckas ni trötta ut eran dvärgpinscher? Joggar, cyklar och går långa promenader med henne. Tränar spårning, leker m.m. Vad jag än gör är hon lika pigg för det? Dvs hon är omättlig. Någon som har några tips? Hon är typ i farten hela dagen.

Annons:
Sarah-S
3/2/14, 10:13 AM
#1

Jag tycker att hjärngymnastik tröttar ut bäst, men jag vet inte om jag sett min pinne helt uttröttad någon gång

Däremot har jag lärt mig av misstaget att tro att jag skulle kunna trötta ut henne fysiskt. Det enda som hände var att hon bara orkade mer och mer och mer

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

mysan82
3/2/14, 10:17 AM
#2

Tack. Märker det också. Gick 1 mil med henne. Var inte ett dugg trött.

Sarah-S
3/2/14, 10:26 AM
#3

1 mil… det är typ uppvärmning 🚬

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

mysan82
3/2/14, 10:27 AM
#4

Mm ja typ

Camalis
3/2/14, 4:46 PM
#5

Jag rekommenderar mina valpköpare att träna lika mycket aktivitet och passivitet. Hundarna blir bra trötta av passivitets träning, pröva och se ;) En understimulerad och överstimulerad hund har samma sätt att visa det på. Många tror ibland att en hund som är aktiv och inte tar det lugnt är understimulerad, men oftare är det faktiskt tvärtom.

dorismatte
3/2/14, 5:09 PM
#6

Något som jag märkt tröttar ut Doris är att använda nosen. Lägg ut enkla spår hemma, det kanske hjälper! :) Även passivitet är jobbigt och töttande, verkar det som. Som Camalis skriver, det är lätt att tro att en DP är understimulerad eftersom han/hon är superaktiv, när det i själva verket kan vara tvärtom.

Annons:
MikaTela
3/2/14, 10:49 PM
#7

Hemma hos mig kör vi mycket hjärngympa och en del balansövningar. Detta tröttar ut dom mycket mer än att cykla eller gå långpromenader.
Har jag klickertränat dom i 15-30 min så ligger dom nöjda och däckade bredvid mig i soffan resten av kvällen. :p

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: