Annons:
Etikettövrigt
Läst 1682 ggr
dorismatte
9/25/13, 10:35 AM

Roliga saker

Hej! Har ni några roliga saker era dvärgpinschrar gör som ni vill dela med er? :)

När vi kastar ut en av Doris matkulor på golvet så hon får jaga efter den lite landar hon ibland med tassen ovanpå kulan. Då vet hon inte vad hon ska göra, hon förstår inte än att man kan lyfta på tassen för att få tag på den. Hon kan stå ett bra tag och slicka mellan tassen och golvet för att få tag på den. :D

Annons:
Anna-Helga
9/25/13, 1:07 PM
#1

Dom är ju med på allt, så egentligen är det bara fantasin som sätter gränser! :)

dorismatte
9/25/13, 3:26 PM
#2

Ja, det är sant! Tänkte väl mest på om ni har några knasiga historier när era små gör något roligt som ni skrattat åt :)

Crazzysazza
9/25/13, 10:38 PM
#3

Myran ler jätte fult om man säger pirr i pirri med pippig och konstig röst.

Anna-Helga
9/26/13, 9:04 AM
#4

Vi har en som vi lägger på rygg i knät och när man drar hårt efter andan som om man blir rädd sätter hon tassarna för ögonen, om nosen liksom! :)

dorismatte
9/26/13, 9:16 AM
#5

En annan rolig sak som får oss att skratta är när hon får ett busryck. Då ligger hon på rygg, med alla fyra tassar rakt upp i luften. Hon vrider  på sig samtidigt som hon morrar på det mest gulliga sätt! :D

dorismatte
10/29/13, 4:43 PM
#6

Doris har en rolig grej till, som kanske någon annan också känner igen?

Hon har en liten, mjuk skumboll som hon ibland (när husse och matte "inte ser") slänger in i skohyllan bland alla skor. Då "måste" hon ju ta undan alla skor för att komma åt bollen…

Som om hon ger sig själv en anledning att få röra skorna lite, även om hon vet att hon egentligen inte får :D

Annons:
MikaTela
10/29/13, 11:11 PM
#7

Min gamling Nisse kan torka sig på kommando, är inlärt i samband med hans fixa idé att torka sig mot allt när han är blöt. Säger man tocka tocka så rusar han mot närmsta trasa/matta/filt/handduk och gnider sig som en tok mot den. :p

Qiwi hatar att bli blöt om tassarna så när hon går i blött gräs så kan man skratta ihjäl sig. Hon studsar upp med bakbenen, ett i taget, åt sidorna, och rätt som det är ska hon vända sig då hoppar hon upp med röven i luften och vänder 90 grader innan den landar igen. Haha.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

annloden@gmail.com
10/31/13, 9:08 PM
#8

Gabbe går nästan alltid upp på frambenen när han ska kissa( ungefär som han står på händer) något han kommit på helt själv, ibland står han still, ibland går han framåt med framtassarna samtidigt som han kissar och har bakbenen rakt upp i luften

sholani
11/25/13, 11:54 AM
#9

Min hund ylar när jag ylar :P Det började med att jag ville  lära honom att skälla.

Lindet
11/27/13, 7:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min hund "Skrattar" (visar tänderna) när han njuter, ex vis vid klapp och mys :)

har sedan tränat in det på kommando :)

MikaTela
11/28/13, 1:03 AM
#11

#10 min kompis DP visar också tänderna när hon är nöjd med läget. :D

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

dorismatte
11/30/13, 11:09 AM
#12

Doris brukar ibland hoppa upp i knäet på människor som hon tycker om och lägger en tass på vardera axel. Sedan trycker hon sin kind mot människans kind och står där med viftande svans. Vi har börjat kalla det en Doriskram! Det är supermysigt och man känner verkligen kärleken som strömmar genom hennes kropp. Mys!

Är det någon mer som har en dvärgpinscher som gör något liknande? :D

gardit
12/8/13, 11:15 AM
#13

Det snöar idag, och jag har nyss varit ute och rastat vår Fjodor.

Jag kan ju säga att det gick ganska snabbt😃
För det första får man tvinga honom över tröskelnFryser sen får man lura honom att springa tills han inser vad han behöver göra: skita!
(springer på tre ben, det är ju blött och kallt..)

Så fort han har lagt en hög är det full fart in i värmen som gäller.

Men jag klagar inte, sådan herre sådan hund heter det ju…

Annons:
Qmab
12/17/13, 5:08 PM
#14

#12 Min Vincent gör som Doris, fast oftast står han bara på en axel. 🙂

#13 Om jag hade haft sån tur! 😃 min ogillar både regn, kyla och blöt snö, men han kan ändå ta "hur långa promenader som helst", till mattes förfrusna förtret.

Upp till toppen
Annons: