Annons:
Etiketttill-minne-av
Läst 1011 ggr
Anna-Helga
2013-08-21 19:04

R.I.P Tessie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara skriva av mig lite om hur mycket jag saknar vår stökiga, bökiga, flamsiga, duktiga, förståndiga, härliga och underbara Tessie…

Hon var en notorisk rymmare, tog sig ut på alla möjliga och omöjliga sätt, det spelade ingen roll hur vi fixade och trixade med staketet, så hittade hon nya sätt att ta sig ut. Under, över, genom och på alla möjliga och omöjliga sätt och vis! Den här dagen rymde hon igen och vi var ute och letade. Som tur var hittade min man henne och inte jag, vet inte om jag klarat av den synen, det är illa nog ändå. Hon låg vid vägkanten någon kilometer från vårt hus, påkörd och redan död när vi hittade henne. Anders hämtade bilen och körde henne till djurkliniken som tog hand om henne.

Först chocken, det var så overkligt. Känns fortfarande som att hon ska komma in med de andra hundarna från trädgården. Hennes koppel hänger kvar i hallen. Jag kan inte städa undan hennes saker än. De får vara kvar ett tag.

Sen skammen, ilskan och dåliga samvetet. Vi borde ha haft bättre koll. Vi skulle ha skaffat dubbla staket. Högre, starkare, bättre… Vad som helst! Det måste ha gått att göra mer än vad vi gjorde. Vi gjorde inte tillräckligt för att skydda henne.

Sen sorgen, saknaden och tomheten som finns efter henne. Den delen av mig där hon fortfarande finns och alltid kommer finnas i mitt hjärta. Den del som nu bit för bit börjar fyllas med kärleksfulla härliga glada minnen, tacksamhet för den tid vi fick ha henne hos oss och en önskan om att vi ses igen på andra sidan!

Tessie, du finns för alltid i mitt hjärta! ❤️

Annons:
Anna-Helga
2013-08-21 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Upp till toppen
Annons: