Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2538 ggr
MikaTela
2013-04-09 23:47

Vad gör du?

Vad gör alla vi här FÖRUTOM umgås med våra hundar?

Jobbar ni? Med vad?
Studerar ni? Till vad?

Håller ni på med några andra djur?

Har ni några andra hobbys?

Hur bor ni?

Har ni familj?

Ja, vilka är vi bakom våra hundar och alias? :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Annons:
DinJejja
2013-04-10 18:41
#1

Studerar ni? Till vad?
Jag pluggar på komvux, läser upp lite betyg. Har sökt in till universitet till höst, som jag hoppas komma in på! :)

Håller ni på med några andra djur? 
Jag har en häst också. :)

Har ni några andra hobbys?
Umgås med vänner, familj osv. :)

Hur bor ni?
Örebro

Har ni familj?
Har ju pappa, mamma och syskon. Annars är det jag, pojkvännen och hunden :)

Anna-Helga
2013-04-10 21:38
#2

Jag kör buss, har 4 barn och ett litet företag! :)

MikaTela
2013-04-10 22:53
#3

Jag studerar just nu upp mina betyg på komvux och är samtidigt arbetssökande på egen hand.

Jag har utöver hundarna även 4 katter och i dagsläget 2 kaniner (ska bli tre igen). Jag pysslar även till och från med hästar. Och tidigare hade jag även vaktlar. Utöver detta har jag även varit marsvinsuppfödare och skulle gärna skaffa rasen skinny igen bara sambon går med på det. :p

På fritiden umgås jag gärna med vänner. Har ett numera lite svagare motorintresse. Åker gärna och ser på streetrace samt bilutställningar. Varje år besöker vi Vallåkrautställningen som åskådare och ibland kikar vi upp på Elmia på påsken.
Hade jag bara haft ekonomin hade jag gärna stylat min bil samt fixat ljudet så jag hade kunnat tävla i Välljud. Men tyvärr.

Jag bor i ett hus på landet med min sambo i NV skåne.

Till min familj räknas såklart mamma, pappa och syskon och utöver det även min sambo!

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

skrabbe
2013-04-11 07:55
#4

Jag är egen företagare - har ett eget hunddagis. Jag har två hundar och en sambo, inga andra djur ;-) Bor i lägenhet i Lund.

annloden@gmail.com
2013-04-11 09:23
#5

Jag jobbar på kontor med Ekonomi/Sälj

Har två döttrar på 21 och 18 år och Sambo, 2 st chinchilla hanar på 5 år och självklart Gabbe som snart är 11 månader och  inne i en härlig trotsålder just nu.

Bor i Radhus i Waxholm, gillar att röra på mig i skog och mark, umgås med vänner.

minternet
2013-04-17 11:03
#6

Jobbar som personlig assistent och ledsagare 
(och även som handledare ibland på en daglig verksamhet för handikappade) för att det är det bästa och roligaste jag vet Glad
Är egentligen utbildad Informatör/Kommunikatör (fil. kand.) samt utbildad inom jord och skogsbruk.

Har en egen häst och tävlar i Western (trail och pleasure) och i bruksridning.

Gillar även bilar och motorer (Pysslar lite med offroad och gillar gamla jenkare) Älskar att laga mat till familj och vänner, gärna hela menyer. 

Bor i stor lgh i Kumla med sambo, 4 ungdomar (2 bonus) och våra 3 pinnar. (2 av hundarna är nyligen omplacerade hos oss). Vi umgås mkt med vänner och tillbringar en hel del tid i husvagen på landet. 

🙂

Annons:
MalinBaltzar
2013-05-02 01:38
#7

Pluggar just nu på college, tanken är att bli engelsklärare när jag är klar 🙂Bor tillsammans med sambo, en pound dog och två råttor i ett hus på en ö (Emerald Isle) utanför North Carolinas kust. Och förhoppningsvis flyttar snart en minpin in också 😛

Innan jag flyttade till USA var jag väldigt aktiv inom min lokala brukshundklubb; satt i styrelsen, var instruktör samt B- och A-figurant MH/MT. Hund var alltså allt jag hade tid med 🤪Dessvärre finns det ingen liknande organisation här och jag saknar det något kopiöst! Istället blir det en hel del åka båt (min sambo dyker och fiskar, jag åker mest bara med), plugg och umgås med vänner.

maravilla
2013-05-09 13:47
#8

Jag har två söner, en särbo, tre Dp's och en hamster . Bor i lägenhet på landet med stor inhägnad trädgård. Jobbar gör jag i särskolan på högstadiet dit mina hundar får följa med när vi har utedagar om vädret är bra. Börjat styrketräna så det gör jag minst fyra ggr i veckan. Annars hinner jag inte med så mycket mera än barnen, hundarna, hemmet träffa vänner ibland.

Crazzysazza
2013-05-19 21:46
#9

Jobbar ni? Med vad?
Studerar ni? Till vad?

Jag är hemma och är arbetslös ska ev. starta eget inom kort.

Håller ni på med några andra djur?

Nja har kaniner men bara som sällskap.

Har ni några andra hobbys?

Nope det är Hundar och hundsporter (Agility, Freestyle, lydnad osv.)

Hur bor ni?

Hus på "landet" (i Örebro län)

Har ni familj?

Maken och styvdotter.

Sarah-S
2013-05-24 10:37
#10

Jobbar ni? Med vad?
Jag jobbar som leg. djursjukskötare på en större smådjursklinik

Håller ni på med några andra djur?
Ja, jag föder upp burmakatter

Har ni några andra hobbys?
Kattuppfödning och kattutställning tar mycket av min tid

Hur bor ni?
Stort hus på landet utanför Norrköping

Har ni familj?
Sambo

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

dorismatte
2014-02-09 14:48
#11

Studerar ni? Till vad?
Studerar till civilingenjör - produktutveckling i Luleå. Förhoppningsvis klar om ett år.

Håller ni på med några andra djur?
Akvariefiskar

Har ni några andra hobbys?
Karateträning, fotografering, akvaristik

Hur bor ni?
I en trea strax utanför campus, precis vid skogen och sjön.

Har ni familj?
Sambon och hunden :)

Lindet
2014-02-10 21:10
#12

_Jobbar ni? Med vad?
_Jag jobbar för närvarande extra med mitt fd heltidsjobb som personlig assistent och har även ytterligare ett extrajobb som ledsagare/avlösare för jag har precis börjat studera till F-3 lärare på högskola.

_Håller ni på med några andra djur?
_Jag hade marsvin men de har flyttat då jag inte tålde hö't. Jag har även hållt på med häst. Har en dvärgpinscherhane på 7 år som jag tränar och tävlar flitigt med och en bonushund hemma ibland. (rottweiler)

_Har ni några andra hobbys?
_Tränar Ruffie Training, Umgås med vänner,

_Hur bor ni?
_Jag bor ensam med hunden i en lägenhet i Stockholm

_Har ni familj?
_Mamma, Pappa, Lillebror o hans sambo.

MikaTela
2014-02-10 21:56
#13

Vad är Ruffie training för något? :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Annons:
Lindet
2014-02-11 17:50
#14

#13 Ruffie Training är en träningsform som är baserad på kampsport men där slag och sparkar är borttagna. Man tränar två och två i 4 block samt uppvärmning :) Varje block består av 3 övningar, 1 samarbetsövning (där en jobbar och den andra är redskap och sen byts man om), en kampövning (där man jobbar mot varandra) samt en individuell fysövning (för att tömma kroppen på den energi som är kvar) Varje block gör man två ggr. Passet går på tid, så man jobbar utifrån sin egen fysiska förmåga vilket gör att alla kan vara med! :)

MikaTela
2014-02-11 21:50
#15

#14 - det lät fräckt! :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: