Annons:
Etikettaktiviteter
Läst 1092 ggr
Lantz91
4/5/13, 1:21 PM

Agility

Någon här inne som kör agility med sin pinne?

Har en hanne på 17 månader och har planerat att börja träna agility nu i slutet av april. Har anmält oss till en bekant som har hand om agilitykurser. 

Känns som den perfekta aktiveringen för en pinne då de är så energiska och behöver jobba både fysiskt och psykiskt.

Någon som har erfarenhet av agility med sin Dvärgpinscher? :)

Annons:
skrabbe
4/5/13, 6:55 PM
#1

Jag går en nybörjarkurs i agility med min 18 månader gamla hane och han tycker verkligen det är jätteroligt :)

DinJejja
4/5/13, 7:02 PM
#2

Jag har gått en agilitykurs med min :) Han älskade det. Ändå "problemet" vi hade var inkallningen när han var lös. Men det gick bra bara vi hade fokus på något hela tiden :P

Crazzysazza
4/5/13, 7:06 PM
#3

Jag har tävlat med en som jag tyvärr fick ta bort för några veckor sen och det funkade super dock var han lite för tänd. så han skulle nypa i fingrar osv. Annars super snabb gäller att lägga benen på ryggen han gick nästan snabbare än min Border collie då han hade korta snäva svängar och han var väldigt lätt styrd.

Ska ev starta en av mina tikar i år beror på vad hon tycker, den tiken jag skulle starta började löpa för tidigt och då vi parade henne så får hon vänta.

Lantz91
4/5/13, 8:42 PM
#4

Åh va kul att höra! #1 hoppas min lille skall tycka det är lika kul. #2 inkallningen kan bli ett problem här också men hoppas det löser sig med tiden. #3 okej, beklagar bortgången. Min lille är illersnabb så jag lär få springa. Bra sätt att träna upp sin egen kondition på!

MikaTela
4/6/13, 8:24 PM
#5

DP passar utmärkt för agility. Provade på agility med min gamling vilket han älskade. Dock hade jag inga inhägnade träningsmöjligheter så fick lägga det lite på hyllan för tråkigt och krångligt att träna agility med ett snöre på hunden.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Lantz91
4/7/13, 7:25 AM
#6

#5 ja det känns ju som den ultimata sporten om hunden bara gillar det. Känns som det där med att få hunden att inte sticka är en utmaning bland pinnarna… Blir mycket träning med det

Annons:
Anna-Helga
4/7/13, 10:56 AM
#7

Jag tycker det ser så roligt ut och det tror jag att våra hundar skulle tycka också, men det är inget jag provat! Får se framöver vad som händer, lägg gärna ut lite bilder som inspiration! 😛

Ruhbjörnen
2/3/14, 7:33 PM
#8

Agility är super skoj! Jag tävlar klass 2 med min dvärgpinscher och är kvalad till klass 3, men har ännu inte startat. Jag tänkte tag steget upp nu under våren. Ska bli kul!


En Ruhbjörn med krut under tassarna
www.ruhbjornen.wordpress.com

MikaTela
2/3/14, 9:08 PM
#9

Jag började träna med mina så smått i höstas och dom ÄLSKADE det! :D
Har nog aldrig sett gammelman så på hugget vid träning som då, och då älskar han ändå nästan all aktivering! :)

Tanken är att börja träna till våren igen.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

MikaTela
2/3/14, 9:09 PM
#10

Oj se där nu dubbelsvarar jag på ett inlägg då jag inte kollar datumen, men shitsamma. Var ju ändå positiva bägge svaren! :p

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Maria & Armani
2/4/14, 6:14 PM
#11

Jag tränar och tävlar agility med min dp-kille!! :)

Upp till toppen
Annons: